גריטת רכבים

גריטת רכב רכבים לגריטה | AS IS ,OTORS
תוכן עניינים

מהי גריטת רכבים?

גריטת רכבים החלה כתוכנית של המדינה אשר שמה לה למטרה לצמצם באופן משמעותי את כמות הרכבים הישנים, אלו שהם בני למעלה מ-20 שנה, שמזהמים ואינם בטיחותיים על הכביש. במסגרת התוכנית בעלי רכבים ישנים קיבלו תמריץ כלכלי של כ-3,000 ₪ על העברת רכבם לגריטה. הכוונה בגריטה היא פירוק הרכב במגרשים ייעודיים לכך, כך שלא יהיה יותר בשימוש, אך גם לא ייזרק בצידי הדרך או יתפוס חניה לאורך זמן.
לאחר מכן בוטל החוק והתמריץ אבל בשנת 2018
פורסמו תקנות חדשות בשם "חוק אוויר נקי". על פי התקנות החדשות, כל רכב דיזל כבד, ישן ומזהם יהיה חייב להתקין מסנן חלקיקים, אחרת לא יוכל לחדש את רישיונו. תפקיד התקנות הוא אשר צמצום זיהום האוויר. לחילופין, מי שלא יתקין מסנן יוכל לגרוט את הרכב ולקבל מענק גריטה לפי הענין.

מהם הרכבים המותרים לגריטה ע"פ תקנות "חוק אוויר נקי" מתאריך 04/2018 ?

התקנות של "חוק אוויר נקי" משנת 2018 מתייחסות אך  ורק לרכבים בעלי מנוע דיזל. לרכב בנזין אין תקנות כלל.

  • רכב בסיווג ראשי N3 אשר נרשם עד שנת 2000 כולל- יקבל מענק של כ-11,000 ש"ח
  •  רכב בסיווג ראשי N3 אשר נרשם בין השנים 2001-2005 כולל – מענק של 22,000 ש"ח
  • רכב בסיווג ראשי M3 אשר נרשם עד שנת 2000 כולל – מענק של 13,000 ש"ח
  • רכב בסיווג ראשי M3 אשר נרשם בין השנים 2001-2005 כולל – מענק של 22,000
  • רכב בסיווג ראשי M2 אשר נרשם עד שנת 2000 כולל – מענק של 5000 ש"ח
  • רכב בסיווג ראשי M2 אשר נרשם בין השנים 2001-2005 כולל – מענק של 8000 ש"ח
 
יש לציין כי רכב מסוג M נחשב רכב מנועי בעל 4 גלגלים לפחות אשר תוכנן ויועד להסיע נוסעים/ רכב מסוג M2 הינו רכב עם יותר מ-8 מושבים בנוסף לנהג, ומשקלו נע בין 3500 ל-5000 ק"ג/ רכב מסוג M3 הינו רכב עם מעל 8 מושבים בנוסף לנהג שמשקלו עולה על 5000 ק"ג/ N3 הינו רכב N שמשקלו המותר הינו מעל 12,000 ק"ג
בנוסף – על הרכב להיות בעל רישיון בתוקף במשך שנה קודם למועד ביטולו לצורך הגריטה, ובעת ביטולו אין עליו שעבוד או עיקול כלשהו
כמו כן – גריטת רכבים יכולה להתבצע אך ורק על ידי מגרש רכב מורשה על ידי המדינה.
 

שליחת רכבים לגריטה - לשם מה?

שליחת הרכב לגריטה זה אומר העברתו למגרש גרוטאות. מכאן השם. בעל הרכב בעצם מוכר אותו לבעלי חברת הגריטה, כך שהוא אמנם לא מקבל תמריץ מהמדינה, אך כן מקבל תשלום בעדו. תהליך גריטת רכב מיועד לפירוק הרכב, מכירת חלקי החילוף והפקת ברזל על-ידי מחזור. בעצם יש כאן שתי כוונות סביבתיות. האחת, הסרת הזיהום הסביבתי שהרכב הישן מייצר והשנייה, מחזור, שכידוע, בעל אוריינטציה אקולוגית.

הגריטה גם מעלה את הביטחון בכבישים על ידי צמצום כמות המכוניות המסוכנות לנסיעה. המשרד שאמון על תכנית הגריטה הוא משרד התחבורה.

גריטת מכוניות נעשית רק עבור רכבים פרטיים ומתבצעת רק על-ידי חברות שקיבלו אישור לכך מטעם המדינה. כשהרכב מגיע למגרש, מגיעים אנשי מקצוע, מפרקים אותו ומפרידים בין חלקים מחומרים שונים כגון פלסטיק, ברזל, חלקי חילוף למוסכים ועוד.

גריטת רכב - באילו תנאים?

כדי לבצע גריטת רכב, עליכם לעמוד בתנאים הבאים:

  1. אך ורק רכבים פרטיים יכולים לעבור תהליך גריטה וזאת מכיון שהמדינה רוצה להפחית את רמת הזיהום ולהקטין את מספר כלי הרכב הפרטיים.
  2. רכב עם רשיון רכב בתוקף וטסט
  3. רכב בן מעל 20 שנה
  4. רכב שאפשר להתניע אותו עדיין ושיכול לנסוע על הכביש (רכב ששמאי רכב קבע לגביו שהוא יצא מכלל שימוש או שהנזק הגולמי בו הוא 60 אחוזים ומעלה משווי הרכב)

מהו תהליך גריטת רכב?

התהליך של בקשה לגריטת רכב הוא תהליך מורכב ובירוקרטי. קודם כל צריך להגיע למשרד הרישוי ולמלא טופס בקשה.

בעלי רכבים שעומדים בקריטריונים הללו צריכים להגיע למשרד הרישוי עם המסמכים הנדרשים כדי להופכו ללא פעיל. למשרד הרישוי יש להגיע עם תעודת זהות, רישיון הרכב הישן ושתי לוחיות זיהוי שלו. במידה ויש לרכב אגרת רישוי עליה עדיין משלמים, ניתן לבקש החזר על החלק היחסי שנותר לשלם.

אם הרכב אכן עומד בקריטריונים לגריטה, במשרד התחבורה מנפיקים לבעליו רישיון זמני ליומיים. במהלך היומיים הללו בעל הרכב אמור להעבירו למגרש הגרוטאות כדי לפרקו. כדאי למצוא חברת גריטה מבעוד מועד כדי לא להיתקע במהלך היומיים הללו ללא חברת גריטה. לאחר שבוחרים חברה שתבצע גריטה, עושים העברת בעלות ומקבלים תשלום עבור הרכב. 

 לכן פונים לחברת כמו as is motors המוסמכת בפירוק רכבים ולמלא טופס פירוק רכב כדי להעביר את הרכב לרשותה. מכיון שלא כל רכב מתאים לגריטה, במקרה בו יש לנו רכב אחרי תאונה או רכב שאינו עומד בתנאים לגריטה, כל שעלינו לעשות זה לפנות לקונה רכבים לפירוק. חברה כמו as is motors מאושרת על ידי המדינה לרכוש את הרכב שלכם ואז לפרק אותו ולמכור את החלפים שלו לתעשייה לטובת מיחזור. אנו יכולים לעשות זאת עם רכבים פרטיים אך גם עם רכבים מסחריים, משאיות ועוד.

הרבה יותר אפקטיבי ומהיר פשוט למכור את הרכב לחברה כמו as is motors, לקבל תשלום בעבור הרכב ולתת את תרומתנו לאיכות הסביבה.

גריטה היא הפתרון הנכון ביותר והאפקטיבי ביותר להתמודדות עם רכבים מאד ישנים שמקומם כבר אינו על הכביש. הרכב עובר תהליך פירוק ומחלקיו התקינים אפשר להפיק חומרי גלם שישמשו למוצרים אחרים ושימושיים. המיחזור חשוב ביותר להגנת הסביבה ולשמירה על כדור הארץ שלנו ומדובר בפתרון win -win גם ללקוח שמצליח למכור את הרכב הישן שלו וגם לסביבה שמרוויחה מוצרים ממוחזרים.

תהליך גריטת רכבים AS IS MOTORS

אז מה יוצא לנו מזה?

קודם כל, חשוב לנו להיות מודעים לסביבה שלנו ולכדור הארץ. מכוניות שעומדות בצד הדרך ללא שימוש או בחנייה שלנו הן גורם מזהם לסביבה מצד אחד ומצד שני, בזבוז משאבים שיכולים לעבור תהליך של מיחזור. שנית, אנו יוצאים מהתהליך הזה נשכרים –  יש חברה מקצועית ושירותית שנותנת לנו שירות מההתחלה ועד הסוף, שמגיעה וגוררת את הרכב שלנו, בודקת איזה חלקים אפשר לפרק ומה ניתן למכור לצרכי מיחזור וגם משלמת לנו כסף בעבור רכישת הרכב מאתנו. מדובר במצב של רווח לכל הצדדים גם ברמה האישית וגם ברמה הסביבתית.  

מה חשוב בעבודה מול חברות המספקות שירות כזה?

חשוב לוודא שאנחנו עובדים מול חברה רצינית ומקצועית שמבינה בתחום , יודעת לאן לפנות את הרכב, ולמי למכור את החלקים הרלבנטיים וגם כזו שתדע לתת לנו הצעת מחיר הוגנת וטובה עבורנו. חברת as is motors עונה בהחלט על הקריטריונים ונשמח לתת לכם את השירות

הסבר מפורט לקריטריונים של רכבים לגריטה ישנים?

קיימים מספר קריטריונים בהם יש לעמוד כדי להתחיל תהליך של גריטת רכב ישן. הקריטריון הראשון, שהרכב יהיה בן למעלה מ-20 שנים לפחות. קריטריון נוסף, שיהיה לרכב רישיון רכב בתוקף, ששולמה לגביו אגרת רישוי ובוצע מבחן טסט שנתי. רכב שמתניע ונוסע ואינו נחשב לגרוטאה.

בעת הורדת הרכב מהכביש, רישיון רכב חייב להיות בידי הבעלים על-מנת שאפשר יהיה לוודא כי הרכב אכן בבעלות האדם המוסר אותו לגריטה. קריטריון נוסף המאפשר גריטת רכב ישן מתבצע כאשר מדובר ברכב פרטי ואינו מיועד להעמסת סחורה.

הרכב גם חייב להיות תקין מבחינה מכאנית, זה אומר כי רכבים לגריטה יכולים להיות רק רכבים שיש בהם את כל חלקי הרכב, גם אם אינו נוסע. רכב פרטי ללא מנוע אינו נחשב לרכב תקין מבחינה מכאנית לכן לא ניתן להעבירו לגריטה.

רכב שנרשם נגדו עיקול, שעבוד או כל מגבלה אחרת המונעת ביטולו, גם אינו יכול לעבור לגריטה. רכב לגריטה גם צריך שיהיה לו רצף בין שני מבחני טסט אחרונים שקדמו לגריטה.

רכבים לגריטה | AS IS MOTOES

מה ההבדל בין גריטת רכב לפירוק?

כפי שניתן לראות קיימים קריטריונים מאוד ברורים אילו רכבים ניתן להעביר לגריטה. מה עושים עם כל השאר? עם משאיות, רכבים לאחר תאונת דרכים, כלי רכב מסחריים? מעבירים את הרכב לפירוק.

חברה העוסקת בפירוק רוכשת רכב מבעליו לטובת מסחר בחלקי חילוף או במתכת. כאשר מדובר בפירוק, כל הרכבים מתאימים. אפילו טרקטורים. המחיר עבור גריטת רכב ידוע ונקבע על-ידי המדינה בעוד שבמכירת רכב לפירוק אין הגבלה במחיר והשוק במקרה הזה חופשי.

קביעת המחיר נקבע לפי מספר גורמים כגון גיל הרכב, מצבו המכאני, חלפים בהם ניתן עדיין להשתמש, למשל, מנוע או גיר, מצב הגלגלים, משקל המתכות ועוד.

כשהרכב אינו נוסע, חברה לפירוק רכב תשלח גרר ותעביר את הרכב למגרש ושם יפורק. ההבדל המשמעותי בין גריטה לפירוק מתבטא בכך שפירוק נעשה באופן פרטי וגריטה נעשית בפיקוח וברישום של המדינה. הווה אומר, גריטה היא תהליך שנעשה לרכבים אשר עומדים בקריטריונים לפירוק.

רוצים למסור את הרכב שלכם לגריטה?
מחיר אטרקטיבי והגעה אל הרכב תוך שעתיים!

מה היתרונות בגריטת רכבים?

ראשית הנושא הכספי. עבור חלקי החילוף התקינים מקבלים תשלום. התשלום הוא המחיר המקובל של חלקי חילוף בשוק. גריטת הרכב משתלמת גם כאשר הרכב הישן עומד בחניה וסביר להניח שצריך לשלם על-כך קנס. חניה לאורך זמן מנוגדת לחוק. וכמובן נחסך התשלום עבור ביטוח ואגרת רישוי.

יתרון נוסף מתרחש כמובן בשמירה על איכות הסביבה. רכבים ישנים פולטים הרבה גזים רעילים כך שסילוקם מהכביש מהווה יתרון עצום לסביבה.

הרכב כבר ישן ורוצים למכור אותו, זה הזמן לשלוח אותו לגריטה. מכירת רכב גוזלת זמן וכוח ופניה לגריטת רכב חוסכת התעסקות בכך. במקום זאת פונים לחברת גריטה והחברה קונה את הרכב במהירות. גם במקרה של תאונה כשהרכב נמצא במצב של טוטאל לוס.

אם יש בעיה בשינוע הרכב, מומלץ לפנות לחברה אשר נותנת שירותי גרירה שתגיע למקום בו נמצא הרכב ותגרור אותו למגרש. הנהג מקבל את הכסף במקום. עסקה משתלמת לכל הדעות. מהירות, מיידיות ושרותי גרר.

כיצד בוחרים חברה לגריטה?

המדינה אמנם הפסיקה עם תשלום התמריצים עבור גריטת רכב, אך במקום זה היא העניקה לחברות מסוימות אישור לפריקת רכבים, כך שהתשלום עבור הרכב הישן מגיע מהחברות עצמן ולא מהמדינה.

כאמור, כאשר הרכב מועבר לגריטה, עושים העברת בעלות, כמו שמוכרים רכב יד שנייה לאדם פרטי.

קיימות בשוק חברות לפירוק רכבים וקשה לבחור ביניהן כי הן נותנות הצעות מחיר בטווח מחירים רחב. אבל לא תמיד כדאי לבחור באלו המתמחרות במחיר הגבוה ביותר. הקריטריון לבחירת החברה הוא אם יש לה רישיון עסק לפירוק רכבים.

מסירת רכב לחברה שאינה פועלת ברישיון הוא מסוכן כי לא ניתן באמת לדעת אן הרכב אכן הלך לפירוק ונמסר למחזור, ולא נוצל למטרות מפוקפקות. כי אז בעל הרכב מסתבך. יש לוודא שלחברה אליה פונים יש רישיון עסק מטעם משרד התחבורה, כדי למסור את הרכב עם בטחון שהוא אכן יפורק.

קריטריון נוסף לבחירת חברה לגריטת רכבים הוא השירות שהחברה מעניקה בנושא הבירוקראטי. מדובר אמנם בתהליך קצר אך מעט מסורבל ואיש מקצוע מטעם החברה יוכל לחסוך כאב ראש בסיוע בתהליך.

לסיכום, בעבר קידמה המדינה גריטה של רכבים ישנים כדי להורידם מהכביש. כלי רכב ישנים אשר תופסים חניות למשך זמן ממושך, מזהמים את הסביבה ומונעים התקדמות של שוק הרכבים לכלי רכב ידידותיים יותר לסביבה.

המדינה תמרצה את בעלי הרכבים הללו באמצעות העברת תשלום בגובה 3,000 ש"ח, אך עם הזמן אזלו תקציבי המדינה וכיום מעורבותה של המדינה בתהליכי הגריטה הוא במתן רישיונות מטעמה לחברות גריטה. כיום התשלום ניתן לנהג עבור מכירת רכב לפירוק, בעיקר בזכות חלקי החילוף של הרכב העובר לגריטה. 

קרן כהן
קרן כהן
קרא עוד
הגיעו אלי תוך שעה וחצי וסגרנו על אחלה מחיר
ישראל לוי
ישראל לוי
קרא עוד
גבי נתן לי שירות מעולה, ישר ולעניין!
עופר חיון
עופר חיון
קרא עוד
אחלה מחיר ואחלה שירות
הקודם
הבא
חייגו עכשיו להצעת מחיר